torsdag, januari 21, 2010

Hurtbulle



Go´morgon och välkommen till en ny dag!

Torsdag, dagen före fredagen. Not bad. Efter min lilla tur på utsidan endast iklädd ett par joggingbyxor och en tröja är nu motorvärmen ikopplad till våren kära Terrano och tjejen mycket piggare. Kroppen fick väl en köldchock. Hehe.
Om två timmar ska jag susa iväg till skolan för två pass och sen susar jag hem igen. Lovely! Då blir det städtajm, tur att jag plockade undan lite igår så går det snabbt idag. (Jajaa, finskauppsatsen lämnades åt sitt öde..) Efter det tror jag det blir en riktigt lugn promenad. Om jag törs ut i kylan. Brr. Har blivit en riktig mes.
På tal om mesar så har jag en enorm lust att baka eller laga något riktigt gott! Gosh, efter Mickeys magtrubbles i helgen så har vi haft en otroligt spännande och exotisk meny denna vecka: Mannagrynsgröt, ärtsoppa, mannagrynsgröt (igen!), havregrynsgröt... inget fel på det, men lite tuggmotstånd skulle vara gott. Om vi ens vet hur man tuggar längre?! Näe, det blir nog bakning i helgen. Kexburken gapar tom efter ett besök av mig. Haha, helknäppt! Jag fick plötsligt en sån enorm kexabstinens att jag tryckte i mig 8 hela kex på en gång! Redan efter de tre första kexen var det inte gott längre men handen och munnen bara fortsatte sina rörelser. Haha. Creepy... Tänk om detta inträffar officiellt, typ på någon kaffebjudning? Folk kommer ju tro att jag hoppat över all uppfostran i vett och etikett mina föräldrar någonsin lärt mig. Oops.

Vakta era kex!
Ha en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varsågod och skriv en trevlig kommentar! Kommentaren syns dock inte förrän jag godkänt den.