tisdag, mars 09, 2010

Allers veckotidning

Öhh? En av mina äldre grannar knackade just på dörren och frågade om jag hade några gamla veckotidningar, typ Allers. Hittade några gamla tidningar, Ica kuriren och Suomela och gav dem åt grannen.

Grannen: (tittar på tidningarna) Allers?
Aidai: Nej tyvärr, hade inga Allers men dom här kanske duger?
Grannen tar tidningarna och går iväg.

Öhm? Okej? Bara jag som aldrig varit med om detta förut?
Och vadå? Skulle jag ha gett honom mina cosmopolitan och engelska glamourtidningar istället?

1 kommentar:

  1. För en tid saan kom a ti oss å fråga varinda viko.. Mommo fööla en stor hög mä Allers och hemmets veckotidning.. int kan a rej ha läst döm :O ha byri vaal liiti råddo tro ja :)

    SvaraRadera

Varsågod och skriv en trevlig kommentar! Kommentaren syns dock inte förrän jag godkänt den.