tisdag, september 27, 2011

Loppisfynd!

Also seriöst! Titta vad jag fyndade på loppis idag, för hela 3,20€! Me like a lot! Toppen och bältet är till nästa veckans temahappening som jag inte tänker avslöja för er än. Lite spänning i vardagen måste ni ju få! Den turkosa sjalen däremot, var ett impulsköp, men what the fuck. Den ropade mitt namn! Och så är ju faktiskt sjalar i butikerna utomjordiskt dyra.
Det är intressant att höra hur många åsikter det finns angående loppis. Vissa säger att de aldrig skulle tänka sig att köpa kläder från loppis. "De är ju äckliga och redan använda!" Medan andra tycker det är helt okej, som jag t.ex. Man kan faktist hitta riktiga fynd när man lärt sig leta mellan alla plaggen. Men det gäller ju att ha lite öga också, vissa kläder kan faktiskt vara fläckiga och ofräscha och när folk försöker sälja använda underkläder, tjaa Där går min gräns.
Men annars är loppis ett helt fenomenalt ställe att fynda på, speciellt för barnfamiljer. Man ser alltid barnkläder i massor på loppis! Och mamma mia, oanvända uberdupersnygga högklackade skor från Nelly för endast 15€! Jo, trots att de var två storlekar för små försökte jag pressa in foten ändå. But no can do. Sen har jag också i tiderna köpt mitt nuvarande skrivbord från loppis, en bäddsoffa och hylla. So what else can I say?

Tummen upp för loppis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varsågod och skriv en trevlig kommentar! Kommentaren syns dock inte förrän jag godkänt den.