måndag, september 12, 2011

Wanna join?

Igår joinade jag Folkhälsans kampanj i oktober, hälsostegen! Under hela oktober ska man skriva ner hur många steg man går per dag med hjälp av sin stegräknare. Målet är att gå 300 000 steg på 30 dagar. För att joina ska du vara medlem i Folkhälsan (5euro/år, billigt!) och anmäla dig HÄR. I min lilla by sparkar vi igång kampanjen 29.9 med att gå runt sjön. Alla anmälda och även andra kan joina! Sen så kör vi en naturstig tilsammans varje söndag. Me like! Det var naturstigarna som fick mig att gå med. Älskar att promenera i naturen men tycker det är lite läskigt att vara ensam någonstans mitt ute i skogen. Tillsammans med alla vargar, björnar, älgar och dinosaurier. *ryser*. Men nu när vi är ett helt gäng så är det piece of cake. Jag ska bara se till att hållas i mitten av klungan så går det bra. För ni vet, i filmerna brukar ju alltid den som går först eller sist i kön bli uppäten eller råka illa ut. Ett varningens ord till er som joinar. Hih.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varsågod och skriv en trevlig kommentar! Kommentaren syns dock inte förrän jag godkänt den.