fredag, september 16, 2011

What to do?

Bjuder på en uberhet bild på nyvakna mig. En riktigt sexbomb denna fredagsmorgon! Haha. Ledig från skolan idag så på schemat står istället "naturstig med vännen". Ska bli skoj! Synd bara att regnet vräker ner varannan minut. Hade ju varit mysigt med lite sol iallafall.
Och vet ni vad? Ich habe eine problemo! Idag ska jag meddela om jag tar emot jobberbjudandet som städerska på lördagar mellan 6-10 på morgonen eller inte. Positiva sidan: Ja, jag behöver pengarna även om lönen inte är vad jag är van vid. Mellan 6-10 på morgonen sover de flesta, inklusive jag, så jag förlorar inget annat än lite sömn. Jag är ju uppe med tuppen automatiskt ifall jag tar jobbet. Städningen, tjaa. 4 timmar helt okej motion kan man väl säga? Negativa sidan: Lördagar. Det är då jag ofta åker och hälsar på någon på annan ort, vilket jag har planerat att göra denna höst = borta många lördagar. Långa skoldagar hela veckan och mycket uppgifter som ska göras? Jobbet kan bli en stressfaktor. Och lönen är inget att hurra för med tanke på vilket jobb jag hamnar att utföra. Städning av maskiner, olja, klott osv.

Hmmmm? Några visa råd? 


Ja, and by the way. Ingen fara med Mikida, det var fel på fodret. Hmpf. Jag hade köpt en billigare variant av samma foder, som tydligen inte var av samma kvalité. Trots att jag frågade veterinären tidigare. Så, tillbaka med gamla dyra fodret (dubbelt upp). Och ni som funderar på att byta yrke? Låt mig rekommendera: Djurläkare. Jag och Mikida var inne max 5 minuter och åkte på en 134 € räkning. Ehh. Nu när jag börjar fundera? Kanske man borde ta jobbet ändå??

1 kommentar:

  1. Vann sku du va å städa? Ja vejt , penga behövs tå man studerar. Men i längden orkar du int me både arbeit och studerasi. Visst he handlar ju bara om några tiima..Men du er ju bundi varinda helg tå du sku ha chansen att göra na roligt. He finns entå mejr negativ siidona me att arbeit tå man studerar, iallafall om man har skola från månda till freda. Plus att du gar fösta åri å skola ännu till er på finsk. Mycket nytt.. Så ja, du har en point i att jobbet kan bli en stressfaktor. Er e värt e? Du måst ju funder ut va som e bäst fö de :) ja dejla bara liti åv mina tanka å funderinga/erfarenheter...Ha de bra! Miss U <3

    SvaraRadera

Varsågod och skriv en trevlig kommentar! Kommentaren syns dock inte förrän jag godkänt den.