fredag, oktober 14, 2011

10-årig topmodell?

Gammal nyhet men jag kan ändå inte låta bli att kommentera den. Tjejen på bilden är 10 (!!!) år gammal och poserar redan vågat i den världskända modetidningen Vouge. Liksom, jag tycker hon ser ut som en vuxen kvinna i en liten tjejs kropp? Hela bilden får mig att börja fundera vad jag själv gjorde som tioåring?? Ahh just ja, jag tyckte Spice Girls ägde världen, lekte indian i skogen, petade snorkråkor (NO, jag åt dom INTE), hade världens crush på Legolas i Sagan om Ringen och kallade underbyxor för "småbyxor". Behöver jag säga att jag hade noll koll på hur man såg sexig ut och gick i högklackat? Istället gick jag omkring i gummistövlar och vägrade överge kepsen som satt som fastlimmad på mitt huvud 24/7. Ända tills den dagen my parents brände upp den i protest. I dagens läge, Tack gode gud för det! Seriöst? Vougetjejen kommer ju aldrig att få uppleva sin barndom. Världen, sloooow down!!

1 kommentar:

  1. Tragiskt vad vissa föräldrar utsätter sina barn för... nu menar jag vougebrudens alltså ;-)

    SvaraRadera

Varsågod och skriv en trevlig kommentar! Kommentaren syns dock inte förrän jag godkänt den.