måndag, oktober 24, 2011

Home sweet home!

Puerto De La Cruz i bakgrunden
Hellurei people! I´m back in business! Skööööönt att vara hemma igen efter en riktigt bra semester i Teneriffa! Typiskt nog hade vi mulet väder och regn i några dagar, men de hela två sista dagarna fick vi njuta av solsken. Tjohoo för det! Vi har hyrt bil och kört upp till vulkanen Teide och här snackar vi mäktig och häftig natur. Samt kyla. Nere vid beachen hade vi 24 grader värme och uppe vid Teide hade temperaturen sjunkit till 6 grader. Brr! Häftig känsla att titta ner för berget och befinna sig ovanför molnen. OCH så åt vi vid en restaurang som låg precis mitt i molnen. Det var rätt häftigt också. (Bilder på andra kameran). Sen har vi även besökt en djurpark och tittat på späckhuggar- och delfinshow + övervunnit Mickeys skräck för hajar.
Mickey vs Sharky

I torsdags tog vi vårt pick o pack och utmanade det dåliga vädret och åkte till europas största vattenpark, Siam Park! OCH people, det var minsann THE vattenpark kan jag tala om för er. Rutchkanor som fick en att be för sitt liv ( I did ) vågor, forsar, mörka tunnlar and much more! Vi testade The Dragon, och vi trodde seriöst att vi skulle dö. Jag var LIVRÄDD hela färden ner. ( Ta en titt på youtube ). Åker ni dit, testa. Resten av resan har vi ätit makaroner och druckit vin, gått långa promenader, solat, chillat och ätit på olika restauranger. Jepp, jag tillbringade två nätter böjd över toaletten, det hör till under VARENDA utlandsresa att min mage är känslig mot utländsk mat. Been there, done that, haha.

Ska plocka ihop en liten bildsamling senare när andra kameran anländer, men nu ska här ätas mammas goda skinkpaj. Som garanterat hålls i magen. Lovely!

2 kommentarer:

Varsågod och skriv en trevlig kommentar! Kommentaren syns dock inte förrän jag godkänt den.