söndag, oktober 02, 2011

J*vla skitsvamp!

Gissa vad jag gjort i ca 4 timmar? Rensat trattkantareller och vet ni vad!? Det var inte alls kul! Halva söndagen tillbringades med att putsa en massa svampar som efter förvällningen rymdes i 5 ynka plastlådor. Bittert! Och dessutom så klarar min mage inte av svamp. Jag får världens magknip och blir alltid tvungen att ligga i fosterställning x-antal timmar efteråt. Inte kul alls. Så why plocka svamp? Det var inte jag. Det var min Mickey som aldrig förr behövt rensa svamp i hela sitt liv. Nu har han gjort det, och han lär aldrig mera plocka svamp. Lucky me.

1 kommentar:

  1. Jag har plockat i höst 4-5 kassar trattkantareller, endast en för eget behov. Rensandet tär på nerverna, jag har givit bort de övriga (orensade)i utbyte mot färsk och rökad havsabborre i stora mängder..nått att tänka på. Trattkantarellerna är goda i såser och "piirakka" eller bara stekta i pannan med lök mm. men visst ställer dom till problem i tarmen. Ett stort lass i magen och heimsjön runt gör nog att ingen vill hänga bakom mig.

    mvh/Hannu

    SvaraRadera

Varsågod och skriv en trevlig kommentar! Kommentaren syns dock inte förrän jag godkänt den.