tisdag, november 15, 2011

En lurvig vän

Vuokatti våren -11
Ahhh. Jag har just slevat i mig en tallrik kålsoppa med köttfärs! Usch tänker ni, yummie svarar jag. Kålsoppa är ju riktigt gott! Nu väntar skolarbeten och eventuellt lite styrketräning senare ikväll, och sen det bästa av allt. En lurvig livskamrat ska tillbringa natten hos mig! (Nej, jag talar inte om Mickey nu, utan the dog, Mikida!)
Sist jag träffade henne var i lördags och hon såg minsann till att den lördagsmorgonen tog en oväntad vändning! Jag hade just vaknat till liv och fixat ihop en riktig dunderfrukost dagen till ära. Omelett, bröd med leverpastej och ett stort mjölkglas. Jag kröp upp i sängen med min matbricka och ställde glaset på mitt nattduksbord a lá en stor bunt med modetidningar. Ahh, finally time for some breakfast! Jag hör hur det dunsar ute på trappan, ytterdörren öppnas och jag ropar NoOoOoOo i slowmotion. In rusar en flåsande varelse, tar sats mot sängen, hoppar, sveper omkull mjölkglaset med baktassen, landar med huvudet i min omelett och hinner glufsa i sig en leverpastejsmörgås innan hon tar till flykten.

Mjölk på golvet, i sängen och på mig. Omelett och brödbitar överallt. Mikida som rusar hit och dit som en galning. Mickey stiger in och ropar: Tjohoo, vi är här nu!

3 kommentarer:

  1. haha:D tu har ju liti spänning i vardagen hör ja ;)

    SvaraRadera
  2. Fick mig ett gott skratt såhär på kvällssidan ;)

    SvaraRadera
  3. Javisst är de underbara :))

    SvaraRadera

Varsågod och skriv en trevlig kommentar! Kommentaren syns dock inte förrän jag godkänt den.