torsdag, november 03, 2011

Skit-Etik


Go´kväll. Dagens outfit ser ni på bilden, sjuksköterskekläder bigtime! Dessa, eftersom våra praktiska övningar i skolan ska vara så verklighetstrogna som möjligt. Jovisst, jovisst, idag lärde jag mig bädda en säng och flytta patienten hit och dit. Basic stuff i början, men känns ändå helt sjukt att detta var enda gången under hela utbildningen vi får praktisk övning i att bädda sjukhussängar och förflytta patienter? Samma gäller alla andra praktiska grejer, t.ex. att ta blodprov, använda sprutor, hygienstuff osv. Visst, vi får öva under praktiken på riktiga avdelningar och sjukhus, men ändå...? Nåväl, kanske jag har fel. Hope so.
För övrigt har jag kämpat med min etik uppsats samt ett huvud som inte alls vill läsa etik just nu. Vem tror ni vann? Hrmm, bloggen hör väl inte till sosial- och hälsoetik direkt? Woopsi. Längtar tills skit-etiken är nerskriven till pappers! Ett måste imorgon, för no way att jag tänker sitta och skriva skoluppgifter under helgen! Wish me luck!

1 kommentar:

Varsågod och skriv en trevlig kommentar! Kommentaren syns dock inte förrän jag godkänt den.