måndag, december 19, 2011

Secret mission

Jag har fått jobb på julafton. Jobbet är no piece of cake och har extremt tuffa krav. Jag är tvungen att bära arbetskläderna på bilden, gå upp minst 20kg, fixa ordentliga tuttar och en rumpa, köra omkring med mina Mercedesrenar, samt bära och dela ut massor av tunga paket till snälla små barn. Detta kräver bra ryggmuskler och förmåga att behålla lugnet under stress eller eventuella situationer av kaos. (ex. ett av de snälla barnen får inte lika många paket som alla andra el. hund som reagerar mot främlingar). Jag bör även vara beredd att utsättas för extrem värme i mina arbetskläder. Enligt tidigare erfarenheter har jag lärt mig att jag som arbetare ute på fältet ofta hamnar bredvid spisen eller så blir jag tvungen att ha barn sittandes i famnen. Eftersom jobbet är så pass extremt och krävande för psyket, utförs det endast en gång om året. Den 24 december. Nu ska jag ut och mata renarna.

2 kommentarer:

  1. sv: fåglarna sitter på väggen bakom granen. Dom är utklippta i vinylplast, som bla går att köpa på coop bygg. Vill du inte göra egna så finns dom att köpa på fermliving.

    lycka till!

    SvaraRadera
  2. Ha ha... gäller att vara stresstålig.

    Ps... väggdekorationer går att få tag i för bra pris på tradera (ebay)... ds
    kram

    SvaraRadera

Varsågod och skriv en trevlig kommentar! Kommentaren syns dock inte förrän jag godkänt den.