onsdag, januari 25, 2012

Naturens gång

Denna händelse inträffade förra veckan on my way hem från skolan. Eftersom jag är evig animalLOVER med stora bokstäver skulle jag hellre köra i diket än att köra över något levande. Nej, insekterna som ständigt kletar sig fast på bilens grill, ni vet, den delen som sitter längst fram på bilen?* Just det, NEJ, de räknas inte. För deras skull kör jag inte i diket. Så det så. Nåväl. Jag susar längs vägen i mitt röda vrålåk and what do I see?! En liten livrädd mus som med hjärtat i halsgropen springer över vägen. Jag saktar in (efter x-antal dikeskörningar har jag lärt mig att nitbromsa, det är big NO, NO.). Med en hastighet på max 20km/h kör jag runt musen på säkert avstånd. Jag gasar iväg och känner mig som världens mest godhjärtade person. Jag tittar i bakspegeln och ser musen nå diket och jag ler glatt. YES, THE MOUSE MADE IT HOME!

Och så kom den stora rovfågeln.

Behöver jag säga mer? Här snackar vi verkligen naturens gång, that´s life, allt har sin tid liksom. Bokstavligen, jag blev så paff att jag garanterat gapade hela vägen hem, utan att ens vara medveten om det. Värsta Discovery Channel i min backspegel.

*( jep, jag var tvungen att ringa min boyfriend och fråga vad "den där delen" heter som sitter framme på bilen, där insekterna fastnar..Grill var det. GRILL.)

2 kommentarer:

  1. Skönt att veta jag kan tryggt springa mitt på Bredbackvägen när jag är ute på löparrundan utan att blir "grillad" av vrålåket :)

    SvaraRadera
  2. Svar: Haha, jag funderade faktiskt om du lyssnade på musik och inte alls tänkte flytta på dig. Men nejnej, tur för dig, annars hade jag nog skrämt dig med tutan! :)

    SvaraRadera

Varsågod och skriv en trevlig kommentar! Kommentaren syns dock inte förrän jag godkänt den.