torsdag, januari 12, 2012

Teatime!

Oh joy! Här har man gått och blivit förkyld över en natt. Halsont is the shiet och jag håller käften så gott det går. Hehe. Så typiskt, jag får alltid ont i halsen och blir hes precis när vi har revyföreställningar! Varje år! Och så är jag tvungen att hoppa av zumba passet ikväll också. Storgråter. Nåja, mer tid för studier. H-A-H-A...S-å r-o-l-i-g-t... Dricker te i massor, och har ett nytt recept ni absolut ska testa! Häftig smak, I promise!

4dl vatten
4 st nejlikabitar (also, små svarta öhh..frön..typ?)
ca 1/3 kanelstång
-koka upp tillsammans och dra kastrullen från plattan.
tillsätt 2 st tepåsar (ingen skillnad på smak enligt mig) och låt stå i ca. 5 minuter.
2-3msk citronsaft
1-2 msk farinsocker.
Tillsätt och värm upp försiktigt. Avnjut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varsågod och skriv en trevlig kommentar! Kommentaren syns dock inte förrän jag godkänt den.