tisdag, januari 17, 2012

What a day!

Ouuuhh maaaijj gaaad, vilken terrible dag jag haft! Heliga koskit I say! Det började redan inatt när jag 1. hostade som en galning. 2. Snoret rann och 3. visdomstanden som redan känts av i måndags gjorde bigtime upplopp. Isbitar och värktabletter natten igenom. Fixade akuttid till tandläkaren  imorse, fick antibiotikakur + tid till utdragning av ena tanden tills måndag. OCH...och. OCH, så är jag tvungen att operera bort den andra tanden?! Ynk! Låter läskigt som f*n! Någon som varit med om att operera bort en tand? Tar det ont?? (säg nejnejnejnej?) Blir man nersövd? (säg jajaja?) maaaaasssor med bedövning iallafall? (yesyesyes?). Oh my. Jag är lite smårädd, måste jag faktiskt erkänna. Gulp.

2 kommentarer:

  1. Ja har tyvärr två visdomstandsoperation bakom mi.. Två upplevels som ja bra sku kuna vara utan. Fy FAAAN!!! Fösta di too bort så hadd rotn i bihåluna så ja valt nersövd tå di båra dsinom tsääkbeini. Kuna int öpn mun på säkärt 3 viko. Ana gangu va ja vetsi å hä va nästan värr. Bedövnindsä too int åpåå na å tandläkarn tsämppa i 2 ½ tim fön di fik taan änna. Ny ha ja sagt et di ALDÄ meir får dsära na åt tändrä mijn. Lyckligtvis ha int ja hadd na hål än så läng.. :P MÄN, fö ti ny lugn ner di nalijti så kan ja meddel et ja va specialfall vi båda tillfellä. Såde uslit har int all i. Vissa tsändä knappt åv i eins.. Beiss grömt ti bedövning å stedo burana baket så gaar i noo fint ska dy sij :)

    SvaraRadera
  2. Hä va ju fint att du laa till hedee lugnand menindsä i sluuti iallafall. :P Jissus, båra dsinom tsääkbeini?! Holy shit! Hä er ju tur tå du har dsort nu iallafall! :) Va sko int hä gaa bra, ska skåda om ja sko få knyckt na morfinspruutona från sjukhuusi tå vi ska på besök, eldä reij ti fara tii mä en lillen fyllo sko kona vara en idé hä å. x)

    SvaraRadera

Varsågod och skriv en trevlig kommentar! Kommentaren syns dock inte förrän jag godkänt den.