tisdag, februari 07, 2012

Hundhår och dråp

 Idag har jag och en trött och uttråkad hund varit "lediga" och gjort skoluppgifter tillsammans. Fy attan vad kul, I say...Suck. Min lägenhet ser ut som ett bombnedslag. Av hundhår. Ska jag till köket är jag tvungen att vada fram mellan hundhåren och varenda gång Mikida så lite som nuddar i mig ser jag ut som hårbollen själv. Jag är evigt tacksam till den som uppfann tejpen. 
Igår blev det värsta sommarvädret med ynka 5 minusgrader och då passade jag och lillebror minsann på att sticka iväg på en joggingtur! Första biten var uberkul, sen blev det tyngre, tyngre och till sist tyckte jag inte alls det var speciellt kul längre. Min "lille"bror är typ MEGAlång och när han tog ett steg var jag tvungen att ta två. Det kändes som om jag sprang i 35min istället för joggade. Jobbigt värre, men envisheten hjälpte mig att fixa hela sträckan. 50 meter från dörren var det klart, finito!

 Aidai: "Näähh, flåsar, nu. Flåsar, har jag. flåsflås, sprungit färdigt! Hyperventilerar."
 Lillebror: " Okej, pjuh. (hoppar och svänger med armarna) jag skulle ha orkat en bra bit till!"

Och plötsligt blir tanken på stryptag runt lillebrors hals ytterst lockande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varsågod och skriv en trevlig kommentar! Kommentaren syns dock inte förrän jag godkänt den.