onsdag, mars 07, 2012

Citat


  kg  h  d  g  dg  cg  mg      mikrogram - ni minns den va?

Jag hade repetition i enhetsmatematik idag. Som jag verkligen har noll koll på. Som tur hade vännen lika mycket noll koll som jag. Läraren ritar på tavlan....."och så börjar vi med att rita en lång linje..."

Aidai : Yes, linjen! Såhär gjorde jag i lågstadiet också!
Vännen : Jag med! Linjen är bäst! Men jag kommer aldrig ihåg enheterna...? kg, hektogram, milligram?
Aidai : Inte jag heller. Hur många nollor ska man lägga till då?
Vännen : En för varje steg. Tror jag?
Aidai : Jag skulle vilja påstå att det är två nollor?
Vännen : Ibland brukar man väl lägga till 3 stycken?

TYSTNAD

Aidai : Jamen. Vi kan klarar ju av att rita linjen åtminstone.


1 kommentar:

  1. Sv: haha tack!
    Jag köpte mina på Gina tricot så titta där :)

    Ha en bra dag du också!

    SvaraRadera

Varsågod och skriv en trevlig kommentar! Kommentaren syns dock inte förrän jag godkänt den.