tisdag, mars 13, 2012

Hengellinen hyvinvointi

I skolan har vi denna period ett ämne som heter "hengellinen hyvinvointi", på svenska blir det typ "andligt välmående", tror jag? Vår föreläsare är en kvinnlig präst med mycket humor och väldigt intressanta funderingar. Mellan varje föreläsning ska vi fundera på olika frågor och skriva vad vi själv anser om frågorna. Här kommer 4 exempel från förra föreläsningen som jag funderar på som bäst.

Kuka minä olen? - Vem är jag?
Mikä on elämän tarkoitus?- Vad är livets mening?
Mihin olen matkalla? - Vart är jag påväg?
Mitä tapahtuu kuoleman jälkeen? - Vad händer efter döden?

Testa själv och svara på frågorna! Det är verkligen inte lätt och man får ta sig en ordentlig funderare. Sjukt intressant!

1 kommentar:

  1. Funderat redan på dessa frågor! ;) Men ja blev nog int sen nå klokare, fick ju int rätta svaren av pastorn!

    SvaraRadera

Varsågod och skriv en trevlig kommentar! Kommentaren syns dock inte förrän jag godkänt den.