tisdag, april 24, 2012

En vecka sedan!

Nördig finne i Stockholm Sky bar
(älska min hållning, exemplariskt rak i ryggen. Javisst.)
Heeeeeeeeej allihooopa! Se här, jag lever fortfarande! Sen förra tisdagen har jag hunnit med massor och lite till. Först har jag grävt ner mig i alldeles för många tenter, pluggat och skrivit prov. Sen stack jag till kära grannlandet Sweden, Stockholm, för att hälsa på mina älsklingar till kusiner. Vi tuggade blåa tuggummin, käkade fetaost, handlade inget från Ikea och körde extra varv i rondellen. Alltid lika kul att hälsa på! Innan det hann jag dock glömma min mobil på flygplatsen i Finland (vadå, typiskt mig??) På lördagen vandrade vi omkring i stora staden och dansade natten lång, efter att ha ätit trerätters på en krogshow. Jag var lång i mina klackar, min lillebror är lång (inga klackar dock) och mamma är ju född lång. Pappa var inte lika lång, men ack vad glad ändå! Sen bar det av hemåt med flyget och jag sov med huvudet på en matbricka. Hoppas på en ny Sverige resa snart igen. Hade jätteskoj!
Nåväl, hemma igen käkar jag årets första lösglass med nya smaken jordgubb och vit choklad. Mmm, det var gött. Sen blir det sängen, väckning klockan 6, inlärning till sommarjobb 1, in med lunch och off to praktikens kvällsskifte. Hemma 22, chai latte och sängen. Upp igen kl. 6 och iväg! Tjohoo, vilka dagar jag haft I say! Trött och sliten men glad ändå! Take care!

2 kommentarer:

  1. Åhhhhh!!!
    Finsk Glass! Finns inget godare!!

    Härligt att ni hade skön tripp till Sverige ;-) Att gå på IKEA utan att handla en enda pryl är absolut en stor bedrift.
    Underbart att ses igen!

    Kram

    SvaraRadera

Varsågod och skriv en trevlig kommentar! Kommentaren syns dock inte förrän jag godkänt den.