fredag, april 27, 2012

Här går det undan!

Utsikt från mitt fönster 6 april











Utsikten 26 april
Haft en trevlig arbets/skolvecka? Najsbajs! Själv började jag praktiken i måndags, de första två dagarna visste jag varken ut eller in. Noll koll på rutiner, hur ska jag göra, vem är vem, where am I?! Men nu efter 5 dagar praktik i kappsäcken börjar det faktiskt flyta på riktigt bra ! Praktik is the thing, man lär sig såååå mycket mer än att sitta och halvsova på teorilektionerna i skolan. "Learning by doing" I like! 

En annan grej jag också gillar stort är att jag kan cykla el. promenera till praktiken! Jippii! Med dagens bensinpriser har jag storbölat varje gång jag tankat mitt lilla vrålåk inför resorna till och från skolan. Men nu people, nu blir jag rik! Haha. Eller så inte. För nu unnar jag mig mera gott, tex. i affären "Shit vad dyra gurkorna är...men å andra sidan...jag sparar ju sjukt mycket pengar på bensinen nu..?JAAhhh, va faen! TVÅ gurkor ska det va!..Nämen OJ. Här hade vi lösgodiset..Long time no see dear friend..nästan 10€/kg?! WTF? Men..bensin, bil, moneymoneymoney..! Oh little candy king, come to mama!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varsågod och skriv en trevlig kommentar! Kommentaren syns dock inte förrän jag godkänt den.