torsdag, april 12, 2012

Simulaatio opetus

Klockan 12:15 ska jag ha simulaatio opetus. 12:16 är jag skitnervös. 12:17 får jag mitt case. 12:18 går jag in till min patient. 12:19 har jag lyckats ta livet av min patient. Okej, Aidai, chill out. I got this. För er som inte vet vad simulaatio opetus är, så går det hela ut på att vi ska vårda en docka, som har alla sorts olika funktioner (man kan ge injektioner, mäta blodtryck, lyssna på hjärtljud and so on). Lärarna sitter bakom ett fönster som i vårdsalen ser ut som en spegel (hör jag CIA förhörsrum här??) och styr dockan. De är även lärarna som talar i en mikrofon --> dockan talar. Ovanför dockan finns även en kamera, som filmar allt vi gör. Och i ett annat rum sitter resten av klasskompisarna och tittar på den direktsända filmen. Behöver jag säga att jag är bara liiite nervös just nu?

1 kommentar:

Varsågod och skriv en trevlig kommentar! Kommentaren syns dock inte förrän jag godkänt den.