torsdag, maj 03, 2012

Barfota jag i skogen springer

Se här vilka fina joggingskor jag köpte idag. Och inte vilka joggingskor som helst, nejnej, utan öhh.."barfotaskor"! Bra där Aidai, nu lät det verkligen som om du blivit lurad totalt. Men näh, det tror jag inte! Jag har länge haft problem med att hitta bra joggingskor pga. plattfot (min boyfriend kallar mina fötter för "paddlor") och så går jag snett också. En månad och ena sidan av skons häl är redan synligt uppnött. Dessa barfotaskor har en tunnare sula utan den 2-3 cm höga hälen vanliga skor ofta har. Detta gör att skorna är mer "naturliga" och jag kommer att springa annorlunda och träna muskler i fötterna och benen som inte vanliga skor kommer åt. Som att springa barfota helt enkelt. Hmmm? Försäljaren (en väldigt snäll sådan, bra kundservice!) sa att det brukar ta ca 3 veckor innan man blir van med skorna, så I´ll give it a try! Dessutom är dom sjuuukt bekväma och väger typ ingenting! Ihhh! Ska skriva färdigt mina jobbstuff fort fort, så ska jag ut på en testrunda!

Vill du veta mer? Läs HÄR

3 kommentarer:

  1. Coolt :D har aldri hört om såna förrut. vill du fara ut å gaaa/springgg i nästa viko så du får träna in döm ordentlit ;)

    SvaraRadera
  2. Sko vara riktit kiva mä en promenad höödu! I´ll call yo next week så far vi! :) Kanski både Ester å Mikida vill joina? :)

    SvaraRadera
  3. ojoj, de va säkert ett bra inköp! Man aktiverar verkligen fotens muskler på riktigt med barfota löpning, mindre skador lär man ska få av dessa också..det tar väl en stund att hitta tekniken :) jag tror att dessa blir ett inköp för mig också i sommar ;) ett bloggtips : http://www.linabjorkskog.com/lina/traning/barfotalopning

    SvaraRadera

Varsågod och skriv en trevlig kommentar! Kommentaren syns dock inte förrän jag godkänt den.