tisdag, maj 01, 2012

Igge

När jag kom hem igår hade mina svarta polare (myrorna also) bjudit in sina kompisar till en vild hemmafest hos mig. Fest är okej tycker jag, men antalet inbjudna gjorde mig galen. Säkert över 50 stycken polare kröp längs tapeten och fönsterbrädan. Enough is enough, och jag tog fram Raid sprayflaskan (insektDÖDAmedel) och gick till attack. En efter en somnade mina polare in och jag begav mig ut på bakgården på jakt efter flera. Jag lyfte på en brädbit i blomrabatten och oh my vilket huligangäng jag hittade! Jag sprayar som en galning och hör plötsligt någon som fnyser till? Tittar mot hallonbuskarna och ser man på, en igelkottsröv. Där låg den stackaren gömd i gräshögen och blev hög av mitt sprayande. Mikida fick offra lite hundfoder till vår nyfunna vän, och voilá, idag är maten borta! Skojskoj tycker jag.

3 kommentarer:

  1. Hä e nu tokoan tiid på ååri, ettvi dzitä skåda ett vannvi släppä ner rävä så int årmi kräkär övä lååri....igelkottn ha mytsi pigga på ryddzi, hä e ti skåda ett fö ha pikka mytsi meir än myddzi.

    SvaraRadera
  2. Trevligt så nu har du en ny polare!:)

    SvaraRadera

Varsågod och skriv en trevlig kommentar! Kommentaren syns dock inte förrän jag godkänt den.