torsdag, maj 17, 2012

Mikida goes shower!

Efter Mikidas dusch. Ni ser inte vattnet på golvet,
men jag säger bara;
Insjö.
Vilken morgon I say! Jag och Mikida startade dagen med en ca 9km lång joggingtur i värsta regnvädret. Mikida tyckte inte alls vi skulle jogga fort, utan tyckte hennes snigelfart var precis rätt just idag. Well, well. Efter 1 timme anländer vi genomdränkta till min lägenhet och jag inser att joggingturer längs skogsstigar och leriga grusvägar må vara bra för mina knän, men hujedamej vilken lerig hund jag hade! Jag lyckas få in Mikida i badrummet och stänger dörren bakom oss. Okej, Mikida gillar INTE vatten och jag tänker minsann duscha av hennes leriga ben och tassar. Hon vägrar närma sig duschen, jag hämtar en hink och vi jagar varandra i badrummet som snabbt förvandlas till en riktig insjö. Mikida tror sig vara i säkerhet i bastun men nejnej. Och så plötsligt händer det. Mikida råkar gå rakt in i duschen och jag ser till att ställa mig i vägen. På med duschen and action! Först försöker Mikida pressa sig förbi mig, men I say nono, och hon står lugnt kvar och låter sig bli duschad. Ihhh, vad happy jag blir! Sen lyckas jag linda in henne som Jesusbarnet och torr och fin får hon springa ut i vardagsrummet med ett tuggben som belöning! Finemang I say! Även om badrummet såg ut som en insjö efteråt var det helt klart värt det! Äntligen, efter 4 år, har jag lyckats tvätta Mikida i duschen!


2 kommentarer:

  1. Nåmän ingalunda kan i vara så jävla svårt ti få tia i dusjn, ha sko ju måst sjölv måst föstaa eta e szito och låftar roti baket anstaltasi ärt... å kveldi e ju ung.
    Nå, tåtå ja lest inleddzi fleira gang på nyit så håka ja eti naastans sto eti handlar omen hund(bara på eit stell) å int om håssbondn M.
    Kanszti mang aadär faldär i sama fello som int stzändä vafö dzuurä du levär mä :)

    SvaraRadera
  2. Hahahahaha, good point! :) Ska nämna Mikida som HUND lite oftare i framtiden. :) Tihi.

    SvaraRadera

Varsågod och skriv en trevlig kommentar! Kommentaren syns dock inte förrän jag godkänt den.