tisdag, juni 19, 2012

Over my dead body

Jag planterade nyligen om mina krukväxter. Aldrig mer. Jag  var nämligen tvungen att dela de växter som blivit för stora för sin kruka så nu har jag dubbelt upp med irriterande krukväxter som jag ständigt glömmer att vattna. Visst, jag gillar att ha växter på blombrädet, men hittills är plastväxterna från Ikea mina absoluta favoriter. Alltid gröna och fräscha. Kräver inget av mig i utbyte heller. Borde egentligen slänga bort några av krukväxterna, men då känns det som om jag tar livet av dem (vilket jag också gör). Så tappert som de kämpat alla dessa år utan vatten, omtanke och kärlek. Jag kommer att bli som min farmor, hon sparar och delar sina krukväxter som värsta krukväxtshuliganen! Sist vi räknade hennes krukväxter tror jag det fanns 104 stycken? Uppdelade i ett trevåningshus, från golv till tak, i hörnen, på teven, bakom gardiner och i badrummet. Gissa hur kul det är att vattna hennes små raringar när hon är bortrest?

2 kommentarer:

  1. Min famo ho had ein gang 120 planto o ti var bara på 1 våning.

    SvaraRadera
  2. WTF! Det är ju KALLOR!!!!
    Vattna allihop, och sedan vattnar du dem när du ser att kallorna börjar hänga lite. Ställ dem synligt, så du verkligen inte missar det. På så sätt har du ett litet larm som talar om när det är dags att vattna blommorna ;-)

    SvaraRadera

Varsågod och skriv en trevlig kommentar! Kommentaren syns dock inte förrän jag godkänt den.