fredag, oktober 19, 2012

Spontanresa

Home sweet home I say, efter att ha varit på spontanresa sen i tisdags. Idén var att jag och Mickey skulle åka till Vanda och fixa lite Mickeybusiness. Efter det  vidare till Helsinki, äta god mat, gå på bio, sova över och åka hem via Ikea på onsdag. Well, well. Vi åkte till Vanda, åkte till Helsinki. So far so good. Hamnade på Viking Lines terminal och bokade nästan en resa till Stockholm som i sista sekund blev en resa till Mariehamn, Åland istället. På Åland träffar vi Mickeys farbror, äter sallad och konstaterar att Mariehamn är lika med lugna Nykalrebyvibbar till 100%. Lite sightseeing till Eckerö och sen blir det båt igen, mot Åbo denna gång. Där sover vi och gasar vidare till Ikea i Raisio nästa morgon. Fyller bilen med lite smått och gott, samt Mickeys nya vän Algot från Ikea. (Sök i katalogen så vet ni.) Nu är jag hemma igen och gillar läget. Omväxling förnöjer och jag är ruskigt kär i min Mickey!


PS!
Tack för alla kommentarer angående hårförlängning! I WILL NOT köpa hårförlängning. Detta eftersom precis alla kommentarer var negativa och sa att hårförlängning förstör det egna håret. Tack people!


3 kommentarer:

  1. Alltså et alternativ e jo clipsä. Ti tsöft ja fö X antal år saan å ti använd ja änny i somras liti nu som då. Ja laa bara på min tå ja vila va "extra" fin, aldä ti vaddas. Typ ein gang i viku som mest. Ja märkt int et håri mett sku ha vaali na adäleis.. ny har ja fö kort fö ti kuna använd döm, men om ja sparar lengä håri nagang så tvekar ja int en sikund ti tsöp ny :) fö ti ja har byri noo vara slut. Så, ny fik dy en positiv kommentar om i å.. ;)

    SvaraRadera
  2. Clipsä nöjter jo int hååri, så läng int du använder i dagligen. Så hä kan du köp, så vips så har du lang hååri Ida! ;)

    SvaraRadera

Varsågod och skriv en trevlig kommentar! Kommentaren syns dock inte förrän jag godkänt den.