måndag, januari 14, 2013

Vem är du idag?

Det är måndag och min Mickey åker än en gång på arbetsresa långt bort. Kvar lämnar jag, med en känsla av ängslan, tomhet och oro i kroppen. Sen är det måndag och en vecka av studier står och väntar på att anfalla så fort jag öppnar dörren. Uppgifter och deadlines, krav och prestationer. Helst skulle jag låsa dörren och gömma mig under täcket en längre tid. Men väl under täcket börjar jag fundera på det förflutna. Det finns mycket jag ångrar, önskar jag gjort annorlunda eller saknar. Kanske det blir bättre i framtiden? Eller, tänk om jag valt helt fel utbildning, aldrig har råd att bygga hus, lämnar ensam eller om något händer de jag älskar?! Jag startar dagen med ångest och rädsla. Kommer jag att vara tillräckligt bra idag. Duger jag?


Det är måndag och min Mickey åker iväg på arbetsresa. Kvar lämnar jag och känner mig ensam och ängslig för en stund. Men så kommer jag på att en vecka går alldeles för fort och snart är han hemma igen! Och så behöver jag tid för mina studier och träning, samt viktig egentid. Och så tid att längta efter min hunk. Sen är det måndag och en vecka av studier står och väntar på att anfalla så fort jag öppnar dörren. Jag är redo. Med planering och lite studier varje kväll kommer jag att fixa alla uppgifter och deadlines utan problem. Visst, världens roligaste är det ju kanske inte, men jag räknar med att vara lite smartare efter varje vecka. Och jag väljer själv hur mycket jag vill prestera och vilka krav jag följer. Jag behöver inte vara bäst på allt, jag vet själv vad jag klarar av.
Allt för ofta funderar jag på det förflutna. Något jag borde sluta med. Det finns saker jag ångrar och önskar jag gjort annorlunda, men vem hade jag då varit idag? Jag väljer att lära mig av mina misstag och växa för varje dag. Det är så lätt att vara efterklok. Det som är gjort är gjort och det är idag som räknas. Inte imorgon eller igår, utan idag. Och jag väljer att starta idag med ett leende!

Hoppas ni får en bra start på veckan!


1 kommentar:

  1. Bra skriva, allt tsänns liti betär baket ja läst i, tack! :)

    SvaraRadera

Varsågod och skriv en trevlig kommentar! Kommentaren syns dock inte förrän jag godkänt den.