torsdag, januari 22, 2015

Antihappiness car

Jag är inte arg, bara VÄLDIGT, VÄLDIGT upprörd över att min bil för hundrafemteelfte gången beslutat att frysa ut mig! Jag får inte in nyckeln i låset och får jag in den - no way att det går att vrida om låset! Och fryser den inte ut mig så blir den plötsligt ett brummande fängelse och låser in mig! Värsta gången det hände var när jag skulle tanka kl: 9:00 (då ALLA gubbar sitter och dricker kaffe vid bensinmacken, trust me, they follow your every move..) och fann mig inlåst i bilen. Jag fick svälja stoltheten och KRYPA ut via baksätet och bilens bakdörr! När jag tankat klart, well well, in genom bakdörren och via baksätet för att graciöst kräla till framsätet.

Seriöst..

Nu blir det att igen en gång svälja stoltheten för att gå ut och försöka få upp bildörren. Har redan testat med låsolja och milt våld, but no. Nu blir det also hårfön, tändstickor och våld så in i tusan. Sen tänker jag köra ner bilen för ett stup. Och med min otur så kommer jag väl att vara inlåst i bilen när stupet närmar sig.

Får jag inte upp dörren får jag väl vänta tills våren och värme. Typ i maj kanske?? Nej vänta, det är ju Finland vi snackar om. Någon gång efter midsommar då.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varsågod och skriv en trevlig kommentar! Kommentaren syns dock inte förrän jag godkänt den.