lördag, mars 14, 2015

Glass-gasm!

BÄSTA GLASSEN EVER
Ahhh. Haft världens glassabstinens, måste ju vara evigheter sen jag käkat glass senast!? Eller vänta, jag mumsade ju i mig fattiga riddare och vaniljglass i torsdags, de va ju sant de. Well, can´t help I´m a "glass-aholic", för det är ju så fruktansvärt gott! MmMm, och nu till senaste nytt: Kolmen Kaverin Jäätelö med smaken Blåbär och Kardemumma. NI MÅSTE TESTA. Min absoluta favorit just nu. Finns även andra smarriga kombinationer som t.ex. Hallon/Vitchoklad, Kanelbulle, Svarta vinbär/Apelsin etc. Inte sliskig som många andra glassar, utan har istället en frisk och äkta smak. (Gosh, känner att jag inte riktigt behärskar ordval gällande beskrivning av smakupplevelser här..). En riktigt horribelt mumsig glass helt enkelt. Go try it.

Ni kanske tror dessa tre kamrater sponsrat mig? Jaaa-a, om det ändå vore så väl! Men nej. Hoppas dock innerligt att någon läsare har en vän som har en bekant, som har en fru som känner en annan vän som ev. känner en av tillverkarna till denna underbara skapelse av glass. Då kan ni vänligen hälsa till en av de tre kamraterna att jag gärna tar emot glass i ett år framåt.

PS. Jag har en patetiskt liten frys a lá frysfack - skicka glassbil. Gärna långtradare.

2 kommentarer:

  1. Oj nej och usch..!! Har testat alla smaker.. kan bara säga "never again"...


    h.CW

    SvaraRadera
    Svar
    1. Näääh, men kom igen?! :O Nå, allihopa kan ju int tyck sama. :)

      Radera

Varsågod och skriv en trevlig kommentar! Kommentaren syns dock inte förrän jag godkänt den.