tisdag, mars 10, 2015

Kvällens "roliga" hobby

Ikväll kom jag på den fantastiska idén att bygga ihop min nyinköpta Kallax hylla från Ikea. Flera av mina kompisar har berättat att de minsann själva byggt varenda Ikea möbel de släpat hem, så jag kan ju inte vara sämre! Och jag har ju faktiskt skruvat ihop Ikea möbler förut. Den gången med en stycke händig människa av manligt kön (ohh, jämliksfighters gonna scream!) + någon promille alkohol i blodet. Den gången var ju skoj, trots att vi morgonen därpå kunde konstatera att promillebygg inte ger bästa resultat. Men hey, visst i tusan ska jag bygga hylla ikväll!


Jag startar med bästa fiilisen i världen. This is gonna be sooo great.
A.W.E.S.O.M.E!

Jag läser bruksanvisningen (ja, jag är kvinna - kvinnor gör så - inte män)
och börjar skruva ihop de första delarna. Ah.
JAG HÖR DEFINITIVT TILL DE HÄNDIGASTE PERSONERNA I HELA VÄRLDEN

Och så plötsligt händer det. Träpinnarna vill inte in i hålen utan milt våld, en pinne spricker,
jag hackar med nån metallgrej (i brist på hammare), svettas och känner hur tålamodet tryter.
Hela vardagsrummet ser ut som en krigszon och jag blir hungrig.
Jag slår handen rakt i en utstickande träpinne.
AJ F****N
Allt som kan kallas "sansad Aidai" försvinner och bägaren rinner över.
 WEEEEELLLL,
AINT GONNA DO SHIT TONIGHT!

Hyllan blev inte färdig ikväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varsågod och skriv en trevlig kommentar! Kommentaren syns dock inte förrän jag godkänt den.