måndag, april 13, 2015

Dagens svammel a la jobb & träning

Nöjd tjej
Måndag and I can´t complain! Haft en bra dag på jobbet och är sådär löjligt nöjd med tillvaron just nu. Jag trivs som fisken i vattnet och kan faktiskt störa mig lite på att mina fyra dagar på jobbet alltid flyger förbi. Haha. Nördigare tjej får man leta efter. Så tacksam att jag får jobba med det jag brinner för! För att hoppa vidare till dagens träning så blev det en hel massa hoppande idag. Eftersom min axel fortfarande känns mörbultad och "på vippen att hoppa ur led igen" så satsade jag på träning för benen. Övade på mina Double unders (kort sagt: hoppa hopprep jävligt snabbt) i 30 min för att sen avsluta med en pulshöjande wod jag själv sådär superkreativt skissat ihop. Wanna try? Varsågod:

Aidai´s Antiaxel:
5 rounds of:
30 Double Under
20 Box Jump
10 Squat

Svettades som en gris och flåsade sådär sopivasti så att alla andra säkerligen visste att jag var där. Ska till en friend with benefits (vännens boyfriend är fysioterapeut, lucky me) imorgon för att försöka tejpa axeln och foten för extra stöd. Ingen erfarenhet av kinesio tejpning överhuvudtaget, men att testa skadar aldrig! Kanske jag hålls hel en stund. Att crossfit coacherna hälsade mig med ett "Ouuuunouuuu" idag säger väl en hel del. Haha. Kanske man borde tejpa hela mig? Ett kompakt litet paket? Hmmm. Not a bad idea..not at all...

2 kommentarer:

  1. Heeeej! Nuförst fick ja tummen ur och ska svara på din kommentar! Gjord de på min blogg å men tänkt att du kanske missar svare så skickar här å! Va kul att du läser min el bloggo och kul att du e på crossfit! Nog ha väl Robert skött sig? ;) Lemme tell u, jag e nu ingen att bli starstrucked för så nästa gång du sir mej e de nog bara att kom o sej hej eller HEJJA (kan behövas) ska dit imoron kanske vi ses då! :) robert sa att du hadd skada axeln men att jocki fixa de lite snabbt, hoppas den blir bra snart! Hade braaaaa!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, jodå Robert har skött sig finfint, jobbigt bara att han ska stå där och tvinga oss att träna så mycket, man blir ju trött! :D Ska minsann komma fram och hälsa nästa gång! :)

      Radera

Varsågod och skriv en trevlig kommentar! Kommentaren syns dock inte förrän jag godkänt den.