fredag, april 17, 2015

Välkommen till mitt vardagsrum

Go´kväll gott folk! Hoppas ni njuter av fredagen och veckoslutet som komma skall. Själv har jag haft mina kollegor från ambulansen på en mycket lyckad middag ikväll. Vi kör "Halv 8 hos mig" med gänget och jag fick äran att inleda hela faderullan. Det blev förrätt, varmrätt och efterrätt och jag tror minsann jag lyckades riktigt bra! Skoj att laga mat och umgås med vänner. Är också ubernöjd över mitt matsalsbord som fyllde sin funktion till 100% ikväll. Sååå härligt att få duka fram i vardagsrummet och servera där och inte i köket. Då behöver man inte störa sig på berget av disk som växer i takt med att rätterna serveras. Och så får man lägga upp maten fint i lugn och ro. Ja, och beter sig gästerna som svin kan man ju också utnyttja detta tillfälle till att spotta i väl utvalda portioner. Hehe. Jaja, nog om det - här får ni kika på mitt vardagsrum! 

Först ut, mitt matsalsbord som  jag, okej PAPPA fixat.
Bordet har varit min morfar och mormors, vilket också gör att bordet ligger extra nära hjärtat. 
Jag har slipat och målat stommen och pappa har målat bord och stolar x-antal gånger samt fixat
nya runda kanter till bordsskivan. Handtagen till de charmiga lådorna har han också fixat min händiga far.

Ni ser kanterna som löper längs bordet?
Där under finns gångjärn som gör det möjligt att vika ner kanterna,
ifall man vill ställa bordet mot fönster eller vägg.
Halva vardagsrummet.
Gillar blandningen av gammalt och nytt.
Eftersom den tidigare hyresgästen definitivt haft fetish för att borra hål i alla väggar
så har jag svarat med att hänga upp tavlor här och där.
Älskar texten på den längst ner.
Klockren.
Ikeahyllan mitt emot matsalsbordet och JAFFA tavlan mamma fixat.
Här trivs jag väldigt bra!


4 kommentarer:

  1. Fint.. Om jag får ge ett litet tips så skulle en STOR beigefärgad ryamatta under soffbordet sätta pricken på i:et.. Inga mönster och i samma färgskala som tapeten... :)

    mvh CW

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ska tänka på saken! :)

      Radera
  2. Så fint du har i Ida! :) Hälsninga från amerikahuusi.. kom på besök vettja! Ha d bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jamen tack! :) Tänkt riktit nyligen att vitsi ja sko måst koma på nostalgibesök snart! Och speciellt tå ni har kattunga! Ihhh!!!

      Radera

Varsågod och skriv en trevlig kommentar! Kommentaren syns dock inte förrän jag godkänt den.