måndag, maj 18, 2015

CrossFit Jeppis Box Battle

Bästa helgen på länge I say! Vid CrossFit Jeppis ordnades öppet hus och Box Battle, där vi crossfitnördar fick tävla i par mot varandra. Själv agerade jag hejarklack och holy mama vilken stämning det var i boxen! Publiken hejade, applåderade och pushade på de tävlande när det blev tungt. Riktigt så man själv kände hur det pirrade av träningslust och kämparglädje i hela kroppen! Tänker minsann träna arslet av mig de närmaste månaderna så man själv kan joina de tävlande nästa gång. Box Battle innehöll en hel massa axelrelaterade utmaningar där jag definitivt skulle ha legat i fosterställning med en redig axelluxation, ojoj --> träning, träning. 
Bästa gänget!
Vinnarna och resten av box battle gänget + lite hejarklack

(bild lånad från CrossFit Jeppis fb-sida)








Något jag tycker är extra kul med CrossFit Jeppis är gemenskapen på boxen. Liksom, vare sig du känner personen eller ej så kan du alltid skoja och diskutera med vem som helst. Man e alltid välkommen oavsett nivå. Kanske det är bara jag som känner såhär i.o.m att jag är relativt nyinflyttad i Jeppis med zero bekanta från tidigare, men liksom...Det känns ju som ett extra hem med "familjefiilis". :) (Kan riktigt höra hur ni utbrister ett "naaaw" nu och snyftar till några gånger. Hahahahaha. Jaja, couldn´t resist myself!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varsågod och skriv en trevlig kommentar! Kommentaren syns dock inte förrän jag godkänt den.