fredag, maj 29, 2015

Foodie friday!

Bara jag som känner att bilden e väl arrangerad för er skull?
Hohhoojajjaa, hårt att vara bloggerska. ;)




Konstig känsla när man har noll koll på vilken dag det är. Jag har haft två lediga dagar och lever alltså nu i tron att det är söndag. Nästan så jag tänkte börja detta inlägg med "ny vecka nya möjligheter!" tills jag plötsligt insåg att wtf, det är ju fredag?! Nå, för mig börjar ny arbetsvecka imorgon och jag har foodpreppat som en tok ikväll! Blev aningen traumatiserad förra veckan när min foodprep gick käpprakt åt h*lvete när alla butiker behagade ha stängt i söndags. Nästan så jag börjar hyperventilera bara när jag tänker på det, hemskt! 

Bättre gick det idag och nu har jag mat för 300 år framåt. Det blev köttbullar med ugnsrostad batat, kokta gröna bönor och morötter samt hemgjord coleslaw. Till middag fixade jag lax med spenat och matig sallad. Yummy! Tycker det är megakul att stå i köket och fixa mat för hela veckan! Speciellt när man vet hur mycket extra tid och lugn o ro man får om kvällarna när maten redan e fixad. High five på den!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varsågod och skriv en trevlig kommentar! Kommentaren syns dock inte förrän jag godkänt den.