onsdag, juli 22, 2015

De senaste 4 dagarna har jag....

1. Varit förkyld och hostat upp mina lungor x-antal gånger med Mickey x-antal meter längre bort.

Aidai: *hostar, hosthosthooooost*Äääärrrhhh! FAAAAACK....*host*
Mickey: Men Aidai, håll handen för munnen när du hostar!!!
Aidai: *host* (håller handen för munnen)
Mickey: Uääääää, i armvecket Aidai! Hosta i armvecket för f*n!
Aidai: Men wtf, hur ska du ha det?!

2. Varit sjukledig från jobbet. Har extremt hög tröskel för att sjukanmäla mig men fick vissa vibbar om att det var dags.

Aidai: Jaha, *hosthosthost* känner ni av någon smärta? *hosthost*
Patient: Men lilla vän, vilken jobbig hosta du har. Tobakshosta???
Aidai: ....

3. Legat på soffan och haft Chicago Fire maraton. Ahh, du och jag Severide, anytime. Grr.

Aidai: Ahhhh, aaaand the next episode please...!?!?!?!?!?!?! VA? De har INTE laddat upp hela säsongen?!?! Säsongen slutar MITT I?! *andas i påse*

4. (Delvis orsakad av punkt 3.) Tröstätit 1 liter glass, kanelbulle i plural, ugnsbananer med smält choklad och glass, nudlar med tacoköttfärs samt käkat "rå" honung. Detta, eftersom Mickey, självutnämnd expert inom förkylning, menar att honungen ska ta död på hostan när den äts "rå" (dvs. direkt ur burken) och på så sätt får rinna ner i halsen. Hej hej högt b-gluk och diabetes I say. 

5. Lyssnat på "Det brinner i bröstet" av Danny Saucedo som tillfälligt substitut när kylskåpet blev tomt. Försökte desperat piffa upp stämningen lite med "Gung i Kajutan" av Radio Extrem men fick avbryta mitt i när jag fann mig själv ute på balkongen, farligt nära att klättra över balkongräcket.

6. Haft sömlösa nätter pga. min hosta som satte igång vid sovdags och hållit på till kl. 01:00 för att starta igen runt 04-06 varje morgon. Det positiva här, jag har INTE behövt ställa klockan för väckning, jag har vaknat heeeelt själv. (Liiite vuxenpoäng va?) Det negativa: Första natten hostan lugnade ner sig vaknade terroristgrannen till liv. Att ringa på min dörr kl: 01:10 på natten för att skälla ut mig e ALDRIG något jag kommer att uppskatta. Önskar jag hade hunnit hosta på grannf*n innan jag stängde dörren.

Men hey, dessa punkter i mitt händelserika liv har gett resultat! Hostan håller nu på att ge vika and I´m back on track! Lita på mig, följ dessa punkter så blir du frisk i ett hujj! Nu ska jag gå ut och dumpa mina överfulla soppåsar (tröstätning you know) och känna på friska luften first time ever på flera dagar! 

Bild av mig efter att jag slängt mina soppåsar och känner Shaumanns friska luft fläkta mot mitt skäggiga fejs!
AHHHHHHHH!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varsågod och skriv en trevlig kommentar! Kommentaren syns dock inte förrän jag godkänt den.