fredag, oktober 02, 2015

Energikick!

En mycket nöjd och glad Aidai som skriver idag hörröni! I onsdags gjorde jag "comeback" vid crossfitboxen och oj vad jag saknat träningen och folket! Visst, inte alls lika mycket vikt på stången som de andra och vissa övningar som jag inte kan joina i, men det var så fruktansvärt kul! Och vilken energikick jag fick! Lite häftigt att se hur stor betydelse träningen faktiskt har i mitt liv. Har varit väldigt orkeslös och haft noll motivation de senaste 2 månaderna. Mitt humör har liksom sjunkit till den nivå att Mickey försiktigt kommenterat: "Aidai..? Ja tycker du sku börja träna crossfit snart så int du sku va så pyrro hela tiden". Stackaren I say, för jag och dåligt humör e en combo få vill uppleva. Men no worries, för på boxen sa det klick och jag kände direkt att "hey, det är ju det här jag saknat och behöver!". Härligt! 

Random bild från Londonresan jag gjorde i somras,
happy fiilis då - samma idag :)
Annars då? Jodå, jobbat mitt första 24timmars skift på ambulansen förra dygnet och det gick bra! Spännande och nervöst som tusan första gången säger jag bara! Eftersom jag endast jobbat dagtid förut så får man ju tänka om lite på natten, speciellt nu när det är kolmörkt. Svårt att se gatunamn + husnummer och så e man ju ganska yrvaken där runt kl. 04:00 på morgonen. Haha, för att inte tala om hjärtattacken man får varje gång utryckningslarmet börjar tjuta! Holy shit vilken chock man får när man inte e van!

Ahh..ibland behöver man lite omväxling, nya utmaningar och fint folk runtomkring för att hitta motivationen igen. Känns så himla bra - hoppas det smittar av sig på er också! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varsågod och skriv en trevlig kommentar! Kommentaren syns dock inte förrän jag godkänt den.