fredag, oktober 16, 2015

#whitecarproblem

Gotta love autumn! Speciellt när vita bilen försöker samla på sig ett extra lacklager bestående av brun smuts nu inför vintern. Mmm, make my day you filthy little car! En vit bil är ju rysligt snyggt, men vilket jobb! Min förra röda bil tvättade jag typ 2 gånger om året och denna? Well, tappat räkningen. Men, "ska man vara fin, får man lida pin". Försöker peppa mig själv inför morgondagens stortvätt och vaxning av skrället. Liksom hej lördagkväll och skumparty i tvätthallen! Untssuntssuntss!

You filthy little car!












När vi nu ändå är inne på ämnet bilar så kan jag inte låta bli att fundera på vad jag egentligen vet och kan om bilar? Hmmm, let´s see.

- Jag kan byta däck. Jag är nästan bra på det också eftersom jag blivit tvingad att bevisa detta x-antal gånger i.o.m att jag är tjej och därmed automatiskt anses som fullständigt okompetent gällande allt som har med bilar att göra.

- Jag kan kolla oljenivån och även fylla på olja ifall det är för lite olja. Och efter den meningen känner jag att jag framstår som allt annat än smart. Snarare lite smått efterbliven.

- Jag tittar ALDRIG bakåt eller hänger med halva kroppen utanför dörren när jag backar. BIG NO, NO. Jag backar med sidospeglarna because I´m a fuckin PRO!!!!! *highfivar mig själv*. Eller så hade det ev. något att göra med att min hunk bestämt informerade mig om att han "minsann inte tänker ha en flickvän som måste titta bakåt när hon backar." Evigt tacksam idag över att jag då var ung och KÄÄÄR.

- Jag lyckas få random folk att förbarma sig över min bil och hjälpa mig när jag har problem. Här spelar jag helt enkelt mig själv. Fullständigt hjälplös när det gäller fel i motorn, växellådan, konstiga ljud eller när bilen slirar på lamellerna. Det sista nämnde jag bara för att det lät smart, har helt ärligt ingen jävla aning om vad lameller är och vad deras slirande innebär. Bara hört att vissa bilar gör så. Och det är inte bra - har jag också hört.

- Jag är bra på att köra bil. Har inte krockat ordentligt en enda gång. Eventuellt skrapat i en annan bil med pappas dåvarande Mercedes. Och kanske råkat riva med mig en husknut när jag kanske sisådär i misstag missbedömde avståndet lite. Och så var det ju den gången jag lyckades köra ner i ett superdjupt dike på rak väg. Till mitt försvar kan jag säga att jag strax innan konstaterade att "såhär hårt kör man inte i snöstorm Aidai.

- Alla andra chaufförer kör fel eller har noll trafikvett. Alltid. 
  Själv är jag fullständigt felfri.

- Jag har lastbilskörkort. Sug på den du.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varsågod och skriv en trevlig kommentar! Kommentaren syns dock inte förrän jag godkänt den.