onsdag, december 16, 2015

Veckans citat

Jag lånade nyligen lillebrors lägenhet på annan ort och hade således också lånat hans reservnyckel. Vi talar med varandra i mobilen några dagar innan jag lånat lägenheten.

Lillebror: Jamen, vi måste se hur vi gör med reservnyckeln senare..
Aidai: Hmm. Jag jobbar ju dygn på tisdag så då kanske vi har nån keikka ditåt så kan jag lämna tillbaka nyckeln då. Så typiskt att det ofta e keikka nattetid..
Lillebror: Men ytterdörren nere e ändå öppen till kl 20, så då kan du ju komma in med nyckeln fast jag inte är hemma och dimpa ner den i postfacket?
Aidai: Jaa..ska försöka det. Annars kommer jag hem först på söndag så det blir ganska länge utan nyckel då..
Lillebror: Hmm. Vi måste se hur vi kirrar det.

Dagen efter jag lånat lägenheten talar vi igen.

Aidai: Hmm..Och så lämnade jag reservnyckeln på bordet i kämppän när jag gick ut och låste efter mig.

Liksom. Det var väl förfärligt svårt att tänka ut? Hejhej IQ NOLL.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varsågod och skriv en trevlig kommentar! Kommentaren syns dock inte förrän jag godkänt den.