fredag, januari 15, 2016

Status en fredag kväll

Vad gör du ikväll?
Det samma vanliga, det jag gör vaarje kväll. Dricker vin förståss. Ensam. En hel flaska.
OKEJ. Skämt åsido. Jag myser i min lägenhet, smuttar på ett glas rött och ska snart göra varma smörgåsar i våffeljärnet. Sen väntar fiiiilm och lite videosamtal med hunken. Ska visa när jag gör smörgåsar i våffeljärnet, that will drive him insane. Djävulskap på högsta nivå! Djiis. Lite tiderna har förändrats sen jag var yngre och skulle go all in me paadipaadi varje helg. Fina tider det oxxå förvisso men tacka vet jag hemmakvällar nuförtiden. 

Hur e vädret då?
Jovars, det har varit så kallt att katterna fryser fast med röven i sandlådan och så har det kommit en hel massa snö också. Mitt vrålåk klarar kylan bra och startar varje morgon. Fina fina bil. Tidigare såg jag en tjej på parkeringen vars bil inte startade och två killar som försökte hjälpa henne och koppla startkablar etc. Det som gick genom min skalle? "That could have been me." Men inte nu längre! (Bara för att jag skrev detta kommer min bil att strejka imorgon.)

JÄTTEKIVA
hoppas ni känner sarkasmen här


Hur är det med fysiken?
Jag har haft ont. I HELA min kropp. Drog igång med crossfit igen och det känns! Träningsvärk x 1000. Utöver det testade jag också på väggklättring i måndags. Jisses va skoj och snacka om att händerna och fingrarna får jobba, pjuuhh! Klättrade upp och ner några gånger och när mannen som säkrade sa att jag skulle klättra upp igen ville jag bara fråga " ursäkta men vet du hur mina fingrar och armar är helt loppu slut och gråter?!". Men det gjorde jag inte. Jag lydde och klättrade upp igen. 

Dagens bästa
Vännen födde en liten prinsessa! Massor med grattis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varsågod och skriv en trevlig kommentar! Kommentaren syns dock inte förrän jag godkänt den.