måndag, februari 08, 2016

Do NOT go outside today!

Hooooooly moooooly vilken halka vi har idag! Helt insane! Redan imorse när jag skulle gå en liten morgonwalk med Mikida fick jag ge upp och vända tillbaka efter några ynka meter. Det gick helt enkelt inte. Sen körde vi från hunkens i 40 km/h och väl framme hos mina parents så strejkade Mikida när hon skulle hoppa ur bilen. Hon stod i bakluckan och kollade ner på isbanan där jag parkerat och gav mig sedan blicken "Seriöst mami? Hoppar jag så har vi eventuell tassfraktur på G här..". Sagt och gjort, lilltösen fick lyftas ur bilen och har nu tryggt parkerat sig själv på kökssoffan.

Här e då looken man får när man ber damen
ligga stilla och se NORMAL ut.


Mikida sov för övrigt första natten i nya huset igår. Hon sprang runt och utforskade alla hörn och såg aningen förvirrad ut till en början. Vi gick en kort promenad i snigelfart för att hinna lukta på varenda liten millimeter där någon annan hund promenerat. Asså hundar, say no more. *himlar med ögonen* Sen när det utsökta torrfodret serverades var damen sig lik igen, dvs. satt och skakade av iver på mattan tills hon hörde "Ole hyvä". När maten var finito körde hon sin normala rutin som hon ALLTID gör. Ålar sig stönande på mattan med nosen mellan tassarna så eventuella smulor försvinner. Very ladylike, precis som hon blivit uppfostrad. Eh. Natten gick också bra, damen vaknade och skällde när snön föll från taket men snarkade vidare efteråt. Gött. E dock nervös inför promenaderna i cityn. Damen har ju en tendens att sällan låta andra hundar gå förbi obemärkt. Har man ett äkta och bärande jakthundsskall, why not use it är tydligen Mikidas rådande filosofi i livet. Nåja, vi får pröva oss fram. Ha en fin dag och stanna gärna inomhus, våga säga nej till fraktur pga halka idag! Och med den sloganen känner jag att det är dags att avsluta skrivandet och satsa på en karriär som president istället. Not.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varsågod och skriv en trevlig kommentar! Kommentaren syns dock inte förrän jag godkänt den.