söndag, mars 20, 2016

25 minuter av mitt liv

Idag joggade jag min första löprunda på evigheter. Det var...helt okej. 
Trots att jag hade alla odds emot mig från första början.

- När jag startar märker jag att batteriet på min Mp4 är tomt.
- JAG MÅSTE HA MIN MUSIK.
- Ähh, jag får lyssna på naturens rogivande ljud istället.
- Ahh, det var ju sant. Jag bor i en stad. Naturen e en bit härifrån. 
- Saknar skogen. Saknar Mikida. Löpning e skit.
- Ger mig själv en örfil och gaskar upp mig. Det ska bli kul. Skoj. Roligt. Uberbra. Great.
- Riktigt jäkla fabolous ska det bli!
- Vårväder och sol, no need for handskar tänker jag hurtigt och sätter iväg.
- Hoppsan. Vad. kallt. det. är? Liksom. DET ÄR KALLT PÅ RIKTIGT NU.
- Halva sträckan sprungen. Can´t feel my fingers. 
- Fingrarna e röda ännu. Blir dom svarta e dom dödens.
- Tänk om fingrarna faktiskt skulle förfrysa?
- Skulle jag ringa 112 och kollegorna skulle komma till min rescue?
- ÖVER MIN DÖDA KROPP att jag ringer mina kollegor.
- Jaha. Nu börjar understället klia och irritera mot huden också. Fackin grejt.
- Men? Ska inte denna väg vara kortare? Den andra vägen borde ju dyka upp..NU?
- Nynnar Kristina från Duvemåla.
-"Hemmaaaaa, var ligger det nånstans, kan nån ge svaaar?"
- Skoja. Lite koll har jag nog trots allt. 
- Voilá, I´m home!
- Det va ju helt OKEJ faktiskt. Och jag orkade med bra tempo i 25minuter.
- Gör en highfive med mig själv. 
- Hade säkert orkat längre OM jag hade haft handskar. 
- TOTALLY.

Hög på endorfiner efteråt iallafall

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varsågod och skriv en trevlig kommentar! Kommentaren syns dock inte förrän jag godkänt den.