torsdag, mars 24, 2016

Grön tuggboll

Fina Mikida med bolljäveln
För en vecka sen hälsade jag på hos mina föräldrar och hittade Mikidas gröna tuggboll på terassen. Det är en boll som man kan fylla med hundgodis så att hunden, genom att rulla bollen, nu som då belönas med en godisbit som faller ur bollen. "Well, va rooooligt att vi hitta din gröna boll Mikida" gaspar jag och fyller på med hundgodis samtidigt som Mikida står och skakar i extas. Up, up and away och Mikida sätter igång med grovjobbet. Hon rullar bollen. Rullaaar...tuggar...rullar..jag läser en tidning..Mikida still playing with tha ball..och den rullar...och rullaaaaaar...Mikida gnyr...bollen rullar....Men va i helv..? Jag plockar upp bolljäveln och upptäcker att hålen e alldeles för små för att hundgodiset ska ha en chans att falla ur spontant! Höh! Gissa HUR NÖJD Mikida såg ut när hon fick chilla på sin filt och glo när jag kämpade och slet för att få ut hundgodiset. Känner att jag som Mikidas flockledare sjönk i rang och att den respekt Mikida samlat för mig under snart 8år, eventuellt kommer att ifrågesättas i framtiden. Liksom, i slutändan var de ju faktiskt jag som fick "leka" klart Mikidas lek med bollen. Score på den Aidai, score.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varsågod och skriv en trevlig kommentar! Kommentaren syns dock inte förrän jag godkänt den.