fredag, mars 18, 2016

My hunk is leaving and spring is coming

Efter att ha fått ha min bättre hälft hos mig i nästan 2 hela månader var det dags att än en gång vinka farväl vid flygfältet. Han sticker tillbaka till Sweden för lite studier och jag lämnar här. ENSAM OCH ÖVERGIVEN. Haha, skämt åsido. I´ll be fine, fast nog känns det lite vemodigt och tomt i hjärtat kan jag erkänna. Men det gäller att hitta på massor med skoj om kvällarna så går tiden snabbt och voilá, det är sommar och hunken kommer hem igen! Jihooo!

På tapeten står massor med träning (jobbar fortfarande på att nån vacker dag få kalla mig stark) och ett försök till att hitta tillbaka till löpningen i skogen jag en gång i tiden gillade. Sen har vi påsken och min födelsedag + andra festligheter. Mikida kommer att flytta hit på heltid och jag hoppas på att träffa vännerna lite oftare. Dessutom ska vi i april joina en innebandyturnering från jobbet. Ska bli kul, men e aningen nervös för hur jag ska kirra reglerna. Har ALDRIG spelat "riktig" innebandy förut, utan mest en version där man får ducka för både boll, klubba och medspelare ifall man vill ha livet i behåll. Hah, citerar en brandman på jobbet innan vi skulle spela:

"Då måst ja få vara på samma lag som Aidai, annars får ja så många slag på benen."

Haha, utvisningsbänken e ju förvisso också en del av spelet..

Men först av allt ska vi hinna njuta av våren som e på G! Holy moly vilket väder vi hade i början av veckan. Bäddade ner mig under filtar i solstolen på trappan en dag och bara njöt av solstrålarna. Ack så skönt. Även lilltösen Mikida njöt till fullo när vi hälsade på hos mina föräldrar. Ingen takatalvi tack!

Skööööönt med sol!











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varsågod och skriv en trevlig kommentar! Kommentaren syns dock inte förrän jag godkänt den.