söndag, april 24, 2016

Carpe fuckin diem

I brist på annan bild så får ni se mina bästisar nuförtiden.
Tanka, tanka med citron och ingefära!
Händelser jag längtar till just nu:

Att bli frisk på riktigt. Är inne på min 4:de förkylning sen januari och jag börjar bli riktigt trött på att hela tiden känna av förkylningen i kroppen och inte kunna träna! Märker att jag börjar bli en liten bitter och sur tant som bara klagar också - måste bli frisk! Hatar när humöret börjar ta stryk.

Jag och kollegan åker till Turkiet en vecka i maj! JAAAAAA! Ska bli så skönt med semester och solsken. Förhoppningsvis kommer jag tillbaka brun som en pepparkaka och full med ny motivation inför sommaren. Mina föräldrar, som för övrigt önskar resan ska bli inhiberad pga alla oroligheter i världen, är väl mest glada att de får ha Mikida när jag är bortrest. Höhö. 

Hunken kommer hem från Sweden! No more words needed. Ajjm in löööv.

Trädgårdsfix. Jag har en vision om att så lite hasch, oj sorry, grönkål och annat smått och gott i pallkragar samt förvandla potatislandet till en åker med blommor. Hur fint skulle det inte va med solrosor....och dom där färglada fina blommorna som blommar i dikena runt midsommar? Öhhmm. Sp..irea? Googlar...nej...LUPINER heter dom ju!!! Knew that. Hunken himself har också en vision om att bredda på parkeringen såpass mycket att vi skulle få plats med 3 bilar i rad. Ouuukej? Har också hört honom viska att han skulle vilja ha en grävmaskin.."En såndär liten bara.."

Behöver jag nämna att jag vill ha sommar. NU? Årets sommar för med sig massor med skoj! Jag jobbar dygn, vilket betyder mera ledigt (hade liksom 2 lediga helger förra sommaren, hey ho!) och annorlunda utryckningar. Kommer att vara nervöööös, men, doing the best I can! Sen så hoppas jag på sena kvällar med grillat och vin, kompishäng, solsken och träning utomhus! Ihh!

1 kommentar:

Varsågod och skriv en trevlig kommentar! Kommentaren syns dock inte förrän jag godkänt den.