onsdag, juni 15, 2016

Partner wod

My lady och jag
Igår fixade jag och my lady en Partner wod som var riktigt kul! Vi körde i lugnt tempo och visst blev det tillräckligt jobbigt ändå, samtidigt som hela kroppen fick sig ett ordentligt träningspass. Skönt! Partner wod innebär att man delar på jobbet, dvs. jag gör ex. 10 situps, sen fortsätter min partner med 10 och vice versa tills vi har det antal vi ska ha. Bra koncept tycker jag, så hinner man hämta andan lite emellan för att sen köra 100% igen! Partner woden vi gjorde igår såg ut såhär:

Partner wod

For time:
42 - 30 -18 of:
Deadlift 70kg 
Med Ball Situp
Squat

Rest 2min

30 - 20 - 10 of:
Clean & Jerk 35kg
Pullups
KB Swings 24kg

Rest 2min

3 rounds of:
50 Wall Ball
Run around the box together (ca. 300m)

Min superwoman till partner körde givetvis med de kilon som stod på tavlan, medan jag fick ta och minska lite på vikterna. Att göra 50 wall balls x 3 på slutet kan jag ju meddela att sög ganska rejält. Hah.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varsågod och skriv en trevlig kommentar! Kommentaren syns dock inte förrän jag godkänt den.