söndag, juli 31, 2016

Scheena!

Nu snackar vi åskväder som inte vill ta slut. Sen klockan 14 idag har åskavädret bjudit på muller, blixtar och ösregn om vartannat och det håller på fortfarande! Jag hade faktiskt planer på att släpa mig ut på en kort joggingtur efter regnet (luften e så härligt frisk då!), men det får jag nog skita i. Med min nuvarande träningsmotivation på noll så tackar arslet i soffan åskvädret och bjuder på ett föga intressant blogginlägg istället. Tänkte mig något så rafflande som en update över vad jag gjort den senaste tiden. Med stilen "franska streck med kommentar efteråt". Jag vet, say no more. HURRAY!

- Jag har haft fest och en mycket lyckad sådan! Ett stort gäng samlades, vi grillade, brände halloumi, åt, drack och svettades som dårar i solen. Mitt bord invigdes och fyllde sin uppgift galant. Sen bar det av till stan, där halva natten tillbringades med intelligent folk som idkade totalt IQ befriade högljudda diskussioner om allt och inget. Precis som de ska va!

- Testat MTB, also "mountain bike" när man säger det sådär lite mindre coolt. Jag fick låna vännens cykel and off we go tillsammans med ett gäng som lovat visa oss nybörjare lite lättare stigar i skogen. Jag och min nybörjarpartner in crime tyckte det var aaawesome i 2 timmar tills mjölksyran bubblade i låren, ryggen krampade och vi fick veta att vi hade "nååhh, ca 50 min hem". Då cyklade vi tysta i 1 timme och jag mådde riktigt illa samma kväll och dagen efter. Dålig uppladdning med vatten i värmen, men annars skitkul med härligt gäng! Hela 35 km och 3 timmar in tha woods e ganska bra jobbat för en första gång tycker jag!

Strax efter MTB. Min rygg var så loppu slut
att jag blev tvungen att ligga raklång på
gräsmattan ett bra tag efteråt.

- En vecka semester och lite Uppsala. Vi åkte dit i tisdags och jag kände mig lite tom inombords när det var värmerekord i Finland och regn i Uppsala. Men va kan man! Vi cyklade, åt och tog det easy . Och så köpte jag råsaft bara för plastflaskans skull. Jag äger numera snyggaste vattenflaskan i stan. Nåja, som avslutning på resan så blev flyget hem inställt kl. 13 och vi fick istället åka med ett flyg kl. 19, till Tammerfors, för att sedan därifrån åka buss hem i 4 timmar. Vi var hemma kl. 03 på natten. High five på den du!

- Blivit stucken av en geting. Jag råkade olyckligtvis stiga på den lilla stackaren, barfota. AJ OH DU HELIGA PANNKAKA vad ont det gjorde!!! Also, den smärtan va ju hemsk! Jag vrålade svordomar och hade gråten i halsen samtidigt som hunken satt och moralpredikade om att jag borde vårda mitt språk. Det gjorde inte saken bättre, som ni kanske förstår. Har inga minnen alls om att det tog så fruktansvärt sjukt när jag var kid och fightades med getingar? Antar att jag på den tiden var jävligt hardcore och bah: "WTF? Naahh..Shake that gadd off".

- Mikida was here. Mikida har en tendens att missa tajmingen med att byta päls och byter den således först nu, i slutet av juli. VARENDA meter där hon rör sig förvandlas till ett hav av hundhår. Hade jag varit allergisk hade jag dött för länge sen.

Nejdå - ingen nöd på hundhår här inte!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varsågod och skriv en trevlig kommentar! Kommentaren syns dock inte förrän jag godkänt den.