onsdag, september 28, 2016

Höstrusk och halsont

Hösten är här på riktigt med regn och rusk! Min lediga dag till ära vaknade jag med ett rivjärn till hals imorse, tjohej! In med frukost och tillbaka under täcket i sängen. Har i princip sovit HELA dagen med ett undantag när Mikida behagade spy på mattan i tamburen. Runt kl 16 började magen kurra och jag har segat på i snigelfart sen dess. Promenerat med Mikida (aka doggen som HATAR vatten) i regnet, åkt till butiken och rört ihop ingefärashots. Ska dela med mig av receptet i ett senare inlägg, har stora förväntningar om att hållas frisk resten av året med denna shot varje morgon! Nu väntar bastu där jag planerar att svettas ur alla förkylningsbaciller så jag vaknar frisk imorgon. Håll tummarna för mig nu!

The moment när
 Mikida inser att vi ska ut på promenad i regnväder

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varsågod och skriv en trevlig kommentar! Kommentaren syns dock inte förrän jag godkänt den.