tisdag, september 20, 2016

Status quo, que, qui?

Hemma igen : efter en minisemester på Gotland. På Gotland rådde varm sensommar och jag kände att mina långbyxor och tröja inte matchade vädret. Vi körde omkring, kollade rauker, käkade knaperstekt lammhjärta (smakar som bacon, gott!) och deltog i ett bröllop i min stil. En fest för brudparet utan det stela traditionella. Och så var ju festfolket svenskar, dvs. sociala som få och holy moly vilka festtal de levererade. Hatten av!

Vätskebalans : Försökt skärpa mig med att dricka vatten. Ni vet åldringarna som tuppar av när det blir varmt pga. att de druckit för lite? JAG kommer att bli en av dem, ifall jag inte tar tag i saken. Dricker normalt typ 2 koppar kaffe och 2 glas vatten om dagen. Inte bra. Nu satsar jag på att dricka 800ml på jobbet och 800ml hemma. Min nya fina plastflaska från Sweden e 800ml, därav den exakta mängden. Idag joinade kollegan vilket innebar att vi båda fick springa skytteltrafik mellan toaletten.

Ovanstående rubrik känns : 1. Aningen "intresseklubben antecknar" 2. Dock nödvändigt att notera min oerhörda glädje över en plastflaska med fint tryck. Tänk om jag hade krävt märkeskläder? 3. Att hälla i sig stora mängder vatten gynnar inte pissblåsans välmående vid ev. utryckning på jobbet.

Planer för resten av veckan : Överleva. Höhöhö. Jobba på mitt framtida muskelpaket *visar med handen på hela mig själv och säger voila*, jobba och avsluta veckan med vikariefest på Glasbruket. Det sistnämnda, jaaaaaaaaa va braaaaaaaaa!!

Bild : Rauker på Fårön, Gotland. Vet du inte vad en rauk är ska du banna dig själv för att ha sovit under lektionen "Min natur" i lågstadiet.

Fårön, Gotland

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varsågod och skriv en trevlig kommentar! Kommentaren syns dock inte förrän jag godkänt den.