onsdag, januari 25, 2017

Boostar min motivation mitt i veckan

Tbt när jag & lillbrorsan besökte djurparken
i London och det ÖSREGNADE konstant.
På med ett leende istället för sura miner!
Har en extra tung vecka på G med dubbla skift på jobbet och mycket att stå i privat, för att få träning och det sociala att flyta på. Känner att jag själv är i behov av lite extra pepp och tänkte dela med mig av fyra knep jag brukar och kommer att använda denna vecka. Fyra knep som bygger på små belöningar, för det är så jag funkar. Haha.

Make a plan - stick to the plan
Jag och min kalender är soulmates, så är det bara (sorry hunken). Jag är en riktig nörd när det kommer till att planera mina veckor, från allt gällande foodprep, träningar och dejter med vännerna. Med en bra plan e halva jobbet gjort, eller hur? Inför varje ny vecka skriver jag in det som ska göras och ritar små rutor efter - som jag får kryssa i när ärendet är utfört! Det ni, när krysset når rutan, det ÄR satisfaction! 

Se till att göra något roligt
När vardagen knallar på brukar det lätt bli att man glömmer bort att unna sig något skoj. Eftersom jag är en person som väldigt lätt blir rastlös och kräver konstant förändring (nu låter jag som en väldigt tung människa att umgås med, heh) så ser jag till att det finns roliga händelser att se fram emot. Typ, whatever makes you happy! T.ex. denna vecka ska jag på massage, spela innebandy och så kommer mina föräldrar på besök till helgen. Ihh, vad jag väntar! Och så nästa weekend väntar en liten resa till Tammerfors med vännen för att se Crossfit Winter War. När det känns motigt brukar jag blicka framåt och tänka på det roliga som väntar.

Mutor, när det känns riktigt "fuck my life"
Eftersom jag ogillar att träna under de dygn jag jobbar (liksom, skitkul att genomsvettig åka iväg på trafikolycka i snöstorm, ehh. Nope!), så hamnar jag denna vecka att klämma in träningarna lite tätare. Vilket också kräver mera av mig fysiskt och psykiskt för att hålla motivationen uppe. Då tar jag till det som även funkar på kidsen, mutor. Well, rååååkade inhandla ett litet lager Nocco inför veckan, så nu ska nog träningen bli av. Annars blir det ingen Nocco. Cheers!

Och så till sist, klichee, men hey, positiv inställning!
Att gå omkring och bara fokusera på hur tung och jobbig veckan kommer bli, kommer garanterat att få veckan att kännas ännu jobbigare. Rör om lite i skallen och boosta med positiva tankar och inställning. "Hey, tung vecka, javisst, men det fixar jag!". "Orkar inte, vill inte, leave me alone to die - nemän, kom igen! Ju längre jag ojjar, ju längre tar det innan jag e färdig med det som ska göras!". Och tro mig, det går att fejka positiv inställning såpass mycket att du till slut börjar tro på det själv. Testa att gå in i jobbiga situationer med en extra klick positiv inställning, så ska ni se att det känns liite bättre. 

Va e dina knep för att orka under tunga veckor?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varsågod och skriv en trevlig kommentar! Kommentaren syns dock inte förrän jag godkänt den.