måndag, januari 16, 2017

En måndag med foodprep

Ugnsbakad batat med köttbullar & wokade veggies med kryddig kyckling

Så var det måndag igen och jag hamnade ut för en riktig dos "måndagsfiilis" efter att jag slutat jobbet imorse. Jag kom hem, jag var trött och Mikida skällde efter uppmärksamhet som en galning i hundhagen. Humöret sjönk och jag var såååå nära att inta sovposition i soffan och dra täcket över huvudet. Men, bästa hunken bidrog med pepp och en spark i baken genom datorskärmen, så har således segat på sen dess. Promenerat x 2 med Mikida, storhandlat och foodpreppat i närmare 2½ timmar! Pjuh. Sitter som bäst med kaffekoppen vid min sida och konstaterar för mig själv att detta inlägg verkligen inte kommer att gå till historien som kreativt. Ett riktigt trött måndagsinlägg. Det enda som räddar inlägget från total katastrof är det fakto att min foodprep faktiskt ser pigg och färgglad ut på bilden. Yes, ett rätt ifallafall! Och kanske, kanske, kaaanske bilden pikuliite bidrog till att ni fick piiikulite ny inspiration till veckans matlagning? Hoppas det. Om inte, ge åtminstone ugnsbakad batat en chans, det är så fruktansvärt gott. Det var allt jag ville säga denna produktiva måndag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varsågod och skriv en trevlig kommentar! Kommentaren syns dock inte förrän jag godkänt den.