onsdag, januari 04, 2017

Mörbultad kropp

Pausade ordentligt med träningen i december i.o.m resa och allt som hör jul och nyår till. Blev endast lite sporadiska träningar nu som då och vet ni hur det kändes i kroppen när jag sparkade igång med första träningen i januari? Se mig djupt i ögonen och tro mig, jag led från start till slut och min kropp har nog ALDRIG varit så mörbultad förut. Alltså, DEN träningsvärken var inget att leka med. VARENDA muskel i kroppen gjorde ont vid minsta rörelse och att stiga upp ur soffan blev värsta träningspasset. Hade tänkt träna intervaller följande kväll but there was no chance i himmelriket att jag skulle ha lyckats röra mina ben såpass mycket att det ens skulle kunna tolkas som en rask promenad. Riktigt vidrigt mina vänner, det var vidrigt. För att inte nämna hur konditionen tagit stryk av att jag endast tränat styrka under hösten. Liksom, fattar inte hur jag ens klarar av att gå och hämta posten ( max 40m ) utan att stupa med denna skitkondition? "The only way is up" - men nog lär det bli en hel del svett och tårar innan jag når toppen igen!

Träningspasset, ifall ni tyckte min motiverande text ovan gjorde er sugna.

STYRKA

Knäböj 75% x 5, 80% x 5 och 85% x 5
Utfall 3 x 16 steg med 10kg hantel i vardera hand
Reverse chin ups 3 x 8 
-----

WOD
4 varv på tid

5 Power clean
10 DU
15 KB swing 15kg
20 Burpees


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varsågod och skriv en trevlig kommentar! Kommentaren syns dock inte förrän jag godkänt den.